Estamos aquí por las que que faltan: las que no pueden estar aquí o movilizarse en sus pueblos, o sus ciudades por las múltiples dificultades y opresiones que vivimos. Gritamos por las que ya no tienen voz, por ello queremos recordar especialmente a nuestra compañera asturiana Lorena Dacuña asesinada por su expareja, no pararemos hasta erradicar la terrible violencia contra las mujeres que vivimos y los diversos mecanismos de violencia que nos hacen vivir con miedo, con inseguridad, en riesgo, ¡ni una más, compañeras! Gritamos también por las que hoy no pueden estar aquí junto a todas nosotras porque están trabajando o cuidando; por las trabajadoras del hogar, muchas internas, inmigrantes y sin papeles ni contratos laborales; por las trabajadoras de hostelería; por todas las que están trabajando en los centros comerciales que abren un domingo o festivo (porque los domingos y festivos son para descansar), y por las que no pudieron llegar porque carecen de un transporte público digno y de calidad ¡por todas!
– Estamos aquí contra todas las violencias que sufrimos las mujeres: No cansaremos de reivindicar el derecho universal de todas las mujeres del mundo a decidir sobre su cuerpo y su vida sin coacciones, prohibiciones, penalizaciones, ¡basta de esterilizaciones forzosas a mujeres con diversidad funcional, pedimos una educación sexual para elegir, anticonceptivos para no abortar y aborto legal y gratuito para no morir!
También exigimos firmes, medidas reales que pongan fin a la explotación sexual de las mujeres y garanticen nuestros derechos humanos, así como una ley efectiva contra la trata, y medidas para evitar que las mujeres más precarizadas se vean obligadas a ejercer la prostitución para subsistir. ¡Contra las violencias sexuales, no vamos a quedarnos en casa! No vamos a dejar de divertirnos. Vamos a seguir invadiendo las calles, de día y de noche, porque son también nuestras. Y vamos a reivindicar nuestros cuerpos, no solo porque no se tocan (si no queremos), no se violan, y no se matan, sino porque nosotras también podemos usar nuestros cuerpos para defendernos. Queremos reconquistar nuestro cuerpo y nuestra confianza, sentirnos seguras y fuertes, nuestra victoria feminista es recomponernos juntas ante el miedo y las violencias.
Reivindicamos nuestra diversidad. Al igual, nuestra causa es la propia de las mujeres LBTIA, por el reconocimiento de los derechos y la lucha por la educación sexual igualitaria, de abrazo a la diversidad sexual y que educa a los hombres en la igualdad y la paz. La alianza entre el movimiento feminista y LGBTI es innegable, y la conquista de derechos de unas, son una conquista de derechos para todas. En este camino nos van a encontrar.
También denunciamos las dobles y triples violencias y discriminaciones que sufren las mujeres con diversidad funcional en el acceso al empleo, con mayor brecha salarial y el triple de posibilidades de sufrir violencia de género.
Asímismo, formamos parte de las luchas que protagonizan mujeres que defienden sus tierras, el cuidado del planeta y los recursos de sus pueblos, incluso arriesgando su vida, amenazadas por las las multinacionales y sus estados cómplices; porque somos antirracistas, feministas sin fronteras; estamos contra la ley de extranjería y los muros que se levantan en el mundo; porque somos antimilitaristas estamos contra las guerras que nos utilizan como armas de guerra, que obligan a las mujeres a migrar, estamos contra los estados autoritarios y represores que criminalizan la protesta y la resistencia feminista; porque somos eco feministas, defendemos la vida y el planeta.
– Hoy estamos también aquí por las que cuidan: hoy ¡paramos de cuidar! La sociedad capitalista y patriarcal requiere de nuestro trabajo reproductivo, de nuestros cuidados para el sostenimiento de la vida. Denunciamos que la carga de la responsabilidad del cuidado siga recayendo en las mujeres obreras, provocando precariedad, jornadas parciales, empobrecimiento femenino, empeoramiento de nuestras condiciones vitales y explotación de las mujeres migrantes con la cadena global de cuidados.Por eso necesitamos unirnos todas en torno a la lucha feminista, contra este sistema capitalista y patriarcal, para que se visibilice y reconozca el valor y dignidad del trabajo doméstico y de cuidados que realizamos las mujeres y los derechos de quienes los realizamos, ¡por el fin de la división sexual del trabajo que nos condena a la precariedad, la discriminación laboral y los trabajos peor pagados, no remunerados, invisibles e ilegales!
Si hablamos de cuidados, tampoco nos podemos olvidar de las mujeres rurales, porque, como bien sabemos las mujeres, lo que no se nombra, no existe, y ellas luchan a diario por reconocimiento y visibilidad desde los territorios vaciados. Ya es hora de homenajear a nuestras madres y abuelas que cuidaron de la casería y que cargaron al mismo tiempo con la mochila de los cuidados domésticos, a la sombra, en el más absoluto silencio. ¡Gracias güelita! Porque actualmente, siguen siendo mayoría las mujeres que trabajan la tierra y, sin embargo, no llegan al 30% las que ostentan la titularidad de la explotación.
– Y hoy, estamos aquí por las que vienen: el feminismo es hoy la punta de lanza del movimiento global por una sociedad más justa, igualitaria y sostenible. Hoy se están ocupando las calles y las avenidas de todas las ciudades del mundo, desde América Latina con las increíbles huelgas feministas que están protagonizando, hasta la India. Somos nosotras y el feminismo quienes tienen un proyecto de futuro frente a un sistema capitalista y patriarcal que está terminando con la vida y con el planeta y frente a ideologías y reacciones antidemocráticas que quieren hacernos volver al pasado.
¡Por una sociedad justa, igualitaria y feminista para todas! ¡Por una vida con los cuidados en el centro! Nos juntamos y conseguimos ocupar Oviedo, somos muchas, cada vez más, unidas y empoderadas, y seguras de nuestra fuerza y nuestra contribución al mundo.
¡¡¡SI NOSOTRAS PARAMOS, COMPAÑERAS SE PARA EL MUNDO!!! PORQUE NOSOTRAS MOVEMOS EL MUNDO!.
MANIFIESTU 8M 2020 “NOSOTRES MOVEMOS EL MUNDU”
Tamos equí poles que falten: les que nun pueden tar equí o movilizase nos sos pueblos o sos ciudades pola bayura de dificultaes y opresiones que vivimos. Glayamos poles que yá nun tienen voz, por ello queremos facer un llamáu a l’alcordanza de la nuesa compañera asturiana Loreña Dacuña asesinada pola so expareya, nun vamos parar hasta desaniciar la terrible violencia escontra les muyeres que vivimos y los diversos mecanismos de violencia que nos faen vivir con miéu, con inseguridá, en riesgu, ¡nin una más, compañeres! Glayamos tamién poles que güei nun pueden tar equí xunto a toes nosotres porque tan trabayando o curiando; poles trabayadores del hogar, munches internes, inmigrantes, inmigrantes y ensín papeles nin contratos de trabayu; poles trabayadores d’hostelería; por toles que trabayen en centros comerciales que tienen que trabayar domingos y festivos (porque los domingos y festivos son díes pa descansar), poles que nun pudieron llegar porque nun esiste un transporte público dignu y de calidá n’Asturies, por toes.
Tamos equí escontra toles violencies que sufrimos les muyeres: Nun cansaremos de reivindicar el drechu universal de toles muyeres del mundu a decidir sol so cuerpo y la so vida, ensín amenaces, prohibiciones, penalizaciones, ¡basta ya d’esterilizaciones forzoses a muyeres con diversidá funcional, pedimos una educación sexual pa escoyer, anticonceptivos pa nun albortar y albuertu llegal y gratuitu pan un morrer! También esiximos firmes, midíes reales que pongan fin a la esplotación sexual de les muyeres y garanticen los nuesos drechos humanos, asina como una llei efeutiva escontra la trata, y midíes pa evitar que les muyeres más precarizaes tengan que vese obligaes a exercer la prostitución pa subsistir. ¡Escontra les violencies sexuales, nun vamos quedanos en casa! Nun vamos dexar de divertinos. Vamos siguir invadiendo les cais, de día y de nueche, porque también son nuestres. Y vamos reivindicar los nuesos cuerpos, non solo porque nun se toquen (si nun queremos), nun se violen, y nun se maten, sinon porque nosotres también podemos usar los nuesos cuerpos pa defendenos. Queremos reconquistar el nuesu cuerpo y la nuesa confianza, sentinos segures y fuertes, la nuesa victoria feminista ye recomponenos xuntes ante’l miéu y les violencies.
Reivindicamos la nuesa diversidá. Al igual, la nuesa causa ye la propia de les muyeres LBTIA, pol reconocimientu de los drechos y la llucha pola educación sexual igualitaria, d’abrazu a la diversidá sexual y qu’educa a los homes n’igualdá y paz. L’alianza ente’l movimiento feminista y LGTBI ye innegable, y la conquista de drechos d’unes, son una conquista de drechos pa toes. Nesti camín van topanos.
Tamién denunciamos les dobles y triples violencies y discriminaciones que sufren les muyeres con diversidá funcional nel accesu al empléu, con mayor brecha salarial y el triple de posibilidaes de sufrir violencia de xéneru.
Asinamesmo, formamos parte de les lluches que protagonicen muyeres que defenden les sos tierres, el curiáu del planeta y los recursos de los sos pueblos, incluso arriesgando la so vida, amenazaes poles ansies rapaces de les multinacionales y los sos estaos cómplices; porque somos antirracistes, feministes sin fronteres, tamos escontra la llei d’estranxería y les muries que se llevanten nel mundu, porque somos antimilitaristes tamos escontra les guerres que nos utilicen como armes de les sos guerres, qu’obliguen a les muyeres a migrar, tamos escontra los Estaos autoritarios y represores que criminalicen la protesta y la resistencia feminista. Porque somos ecofeministes, defendemos la vida y el planeta.
-Güei tamos equí también poles curien: güei ¡paramos de curiar! La sociedá capitalista y patriarcal requier trabayu reproductivu, de los nuesos curiaos pal sostenimientu de la vida. Denunciamos que la carga de la responsabilidá del curiáu siga recayendo nes muyeres obreres, provocando precariedá, xornaes parciales, emprobecimientu femenín, empeoramientu de les nueses condiciones vitales y esplotación de les muyeres migrantes cola cadena global de curiaos. Por eso, necesitamos xunimos toes en tornu a la llucha feminista, escontra esti sistema capitalista y patriarcal, pa que se visibilice y reconoza’l valor y dignidá del trabayu domésticu y de curiaos que facemos les muyeres y los drechos de quienes tamos desendolcándolu, ¡pol fin de la división sexual del trabayu que mos condena a la precariedá, la discriminación llaboral y los trabayos peor pagaos, nun remuneraos, invisibles ya illegales!
Si falamos de curiaos, tampoco podemos escaecenos de les muyeres rurales, porque, como bien sabemos les muyeres, lo que nun se noma, nun esiste, y elles lluchen a diariu pol reconocimientu y visibilidá dende los sos territorios vaciaos. Yá ye hora de homenaxear a les nueses madres y güeles que curiaron de la casería y que cargaron al mesmu tiempu cola mochila de los curiaos domésticos, a la solombra, nel más absolutu silenciu. ¡Gracies güelita! Porqu’anguaño, siguen siendo mayoría les muyeres que trabayen la tierra y, sicasí, nun lleguen al 30% les qu’ostenten la titularidá de la esplotación.
-Y güei, tamos equí poles que vienen: el feminismu ye güei la punta de lanza del movimientu global por una sociedá más xusta, igualitaria y sostenible. Güei tan ocupándose les cais y les aveníes de toles ciudaes del mundu, dende América Llatina coles increyibles fuelgues feministes que tan protagonizando, hasta la India. Somos nosotres y el feminismu quienes tienen un proyectu de futuru frente a un sistema capitalista y patriarcal que ta terminando cola vida y col planeta y frente a ideoloxíes y reacciones antidemocrátiques que quieren facenos tornar al pasáu.
¡Por una sociedá xusta, igualitaria y feminista pa toes! ¡Por una vida colos curiaos nel centru! Xuntémonos, y consiguimos ocupar Uviéu, somos munches, cada vegada más xuníes y empoderaes, segures de la nuesa fuercia y la nuesa contribución al mundu.
¡¡SI NOSOTRES PARAMOS COMPAÑERES, P’ARASE’L MUNDU!! PORQUE NOSOTRES MOVEMOS EL MUNDU
ORGANIZACIONES FIRMANTES
Plataforma de Siero contra les violencies machistes
La Folixaria
8MuyeresenBici
El llavaderu
Disex Asturies
Centro de Fisioterapia Integral Siero
La Caracola
Podemos Siero
Grupo Municipal Somos Siero
Asociacion de dinamizacion comunitaria EL TELAR
Asociación de Mujeres Separadas Y Divorciadas de Asturias
Colectivu Feminista de Muyeres Rurales del Oriente
Podemos Asturies
Asamblea Moza d’Asturies
Asociación cultural L’Abeyera
Asociación contra la exclusión ALAMBIQUE
Asociación a cultural L’Abeyera
Asociación Cultural de Mulleres La Fuente Clarina de Hevia
Grupo Sociocultural Siero impulsa
Centro Alfalar
«Banda de Gaites «»LaKadarma»»»
Colectivo de muyeres rurales del Oriente Asturias
Mil Voces Violetas
Amnistía Internacional
Esther González Debén
Unión Club Ceares
«Asociación de Mujeres Asturianas Progresistas de Oviedo «»Pura Tomás «»»
Mieres en Llucha
O’34
CuervoZine
Abogadas para la Igualdad
Medicos del Mundo Asturias
Asociación MAEVE
Unificación Comunista de España
Recortes Cero
Rede EQUO Muyeres d’Asturies
Movimiento en Defensa del Sistema Público de Pensiones de Oviedo
Podemos Mieres
Amamantar Asturias
Mujeres de la Escandalera
Loco Matrifoco
Crianza Slow
CCOO de Asturias
Radio Kras
Alternativa Verde por Asturies EQUO
La Libre Paisaneta librería asociación cultural
Asociación Amigos de Mieres
ANTICAPITALISTAS ASTURIES
Esendo Asturias
asociación cultural Caja de Músic@s
Podemos Xixón
Grupo Municipal Socialista Oviedo
Izquierda Unida de Asturias
Asociación de Mujeres Ecofeministas Petra Kelly
Asociación medioambiental Biodevas
Mujeres de la Escandalera
Matumaini EpD