SOMOS CARREÑO VA VOTAR A FAVOR DE LOS PRESUPUESTOS PA 2017
(Más abaxu en castellán)
Depués de dellos meses axustando los puntos que tendría d’incluyir el presupuestu del conceyu pa 2017, el gobiernu municipal acepta finalmente incluyir les propuestes del nuestru grupu.
L’asamblea de SOMOS CARREÑO’l pasáo martes 18 d’abril, decidió refrendar l’alcuerdu y votar favorablemente la propuesta de presupuestos. Agora somos conscientes que nos queda per delantre un duru trabayu pa sacar alantre cada úna de les medides aprobaes. Con tóo ello, valoramos positivamente la capacidá del nuesu grupu pa condicionar un presupuestu más verde y más social.
Foron varies les razones que pesaron a la de hora de tomar esta decisión. En primer llugar, hai que destacar que 2017 va ser el primer añu nel que Carreño cunte con un presupuestu participativu. Magar pensamos qu’esta iniciativa ye ameyorable y precisa d’una constante revisión y trabayu pa cola ciudadanía sería una decepción y un fracasu, cerrar en falsu esti procesu participativu, dexando los proyectos más votaos nun caxón del conceyu, ensin partida presupuestaria.
L’alcuerdu va suponer una actuación presupuestaria sobre quince puntos que marquen un mayor compromisu del gobiernu municipal cola sostenibilidá, los servicios públicos y el desarrollu social. Alcordamos, ente otros:
- La compra, per parte del Ayuntamientu de Carreño, d’una estación móvil de midida de la contaminación. Porque ye una meyora na llucha por meyorar la calidá del aire nel nuesu conceyu y una vieya demanda del movimientu vecinal y ecoloxista. Amás, el fechu de qu’esta sía móvil va sirvir pa responder a les demandes de distintes parroquies del conceyu.
- L’entamu de la recoyida selectiva de borrafes puerta a puerta, xuntu con una campaña de sensibilización. Porque dicir non a la incineradora, implica pasar por ameyorar los porcentaxes de reciclaxe del conceyu, averándonos a los oxetivos marcaos pola UE pa 2020 .
- La redacción d’un proyectu técnicu empuestu a convertir el C.P Poeta Antón nun edificiu pasivu, con consumu enerxéticu casi nulu. Porque ye l’edificiu públicu de Carreño con mayor consumu enerxéticu y porque tenemos qu’avanzar na Directiva 2010/31/UE del Parlamentu Européu que plantega un horizonte con edificios públicos de consumu enerxéticu mínimu. Esta midida va empuesta escontra l’aforru, la sostenibilidá ambiental y la salú de los más pequenos.
- La llínea de subvenciones pa la restauración d’horros y paneres, con especial atención al estilu carreño. Porque yá ye hora de protexer y defender, de forma efectiva, el nuesu patrimoniu etnográficu.
- La plaza de trabayador/a social y la puesta en marcha de “beques comedor”. Porque si non sofitamos y damos cobertoria a aquelles vecinos y vecines que son víctimes d’una crisis que ye crónica, nun va haber progresu social.
- La puesta en marcha, por fín, de dos proyectos aparcáos hasta agora: los Güertos Públicos y la Factoría Musical de Carrió. Porque queremos un conceyu vivu, con más servicios publicos y que sofite la cultura.
Per otra parte, dientro de les negociaciones presupuestaries, decidióse que la rehabilitación del firme del paséu marítimu, se va financiar con cargu al remanente de tesorería de 2016, teniendo en cuenta que nun paez bien razonable entamar obres en plena temporada de branu. Nesti sentíu, el grupu municipal de SOMOS CARREÑO entiende que nesti espaciu, tan importante pal desenvolvimientu turísticu del conceyu, tenemos de ser más ambiciosos, apostando por un plan de desenvolvimientu de víes urbanes, que vaya más allá del simple arreglu del pavimentu.
SOMOS CARREÑO VOTARÁ A FAVOR DE LOS PRESUPUESTOS PARA 2017
Después de meses de negociar los puntos que debería incluir el presupuesto del concejo para 2017, el gobierno municipal ha aceptado finalmente incluir las propuestas de nuestro grupo.
La asamblea de SOMOS CARREÑO del pasado martes 18 de abril, ha decidido refrendar el acuerdo y votar favorablemente la propuesta de presupuestos. Ahora somos conscientes que tenemos enfrente un duro trabajo para sacar adelante cada una de las medidas aprobadas. Con todo ello, valoramos positivamente la capacidad de nuestro grupo para condicionar un presupuesto más verde y más social.
Fueron varias las razones que pesaron a la de hora de tomar esta decisión. En primer lugar, hay que destacar que 2017 va ser el primer año en el que Carreño cuente con un presupuesto participativo. Si bien pensamos que esta iniciativa ye mejorable y necesita de una constante revisión y trabajo para con la ciudadanía sería una decepción y un fracaso, cerrar en falso este proceso participativo, dejando los proyectos más votados en un cajón del ayuntamiento, sin partida presupuestaria.
El acuerdo va suponer una actuación presupuestaria sobre quince puntos que marquen un mayor compromiso del gobierno municipal con la sostenibilidad, los servicios públicos y el desarrollo social. Acordamos, entre otros:
- La compra, por parte del Ayuntamiento de Carreño, de una estación móvil de medida de la contaminación. Porque es una mejora en la lucha por mejorar la calidad del aire en nuestro concejo y una vieja demanda del movimiento vecinal y ecologista. Además, el hecho de que esta sea móvil servirá para responder a las demandes de diferentes parroquias del concejo.
- El inicio de la recogida selectiva de residuos puerta a puerta, junto con una campaña de sensibilización. Porque decir no a la incineradora, implica pasar por mejorar los porcentajes de reciclaje del concejo, acercándonos a los objetivos marcados por la UE para 2020 .
- La redacción de un proyecto técnico encaminado a convertir el C.P Poeta Antón en un edificio pasivo, con consumo energético casi nulo. Porque es el edificio público de Carreño con mayor consumo energético y porque tenemos que avanzar en la Directiva 2010/31/UE del Parlamento Europeo que plantea un horizonte con edificios públicos de consumo energético mínimo. Esta medida va encaminada hacia el ahorro, la sostenibilidad ambiental y la salud de los más pequeños.
- La línea de subvenciones para la restauración de hórreos y paneras, con especial atención al estilo Carreño. Porque ya es hora de proteger y defender, de forma efectiva, nuestro patrimonio etnográfico.
- La plaza de trabajador/a social y la puesta en marcha de “becas comedor”. Porque si no apoyamos y damos cobertura a aquellos vecinos y vecinas que son víctimas de una crisis que es crónica, no habrá progreso social.
- La puesta en marcha, por fin, de dos proyectos aparcados hasta ahora: los Huertos Públicos y la Factoría Musical de Carrió. Porque queremos acercar a la zona urbana del concejo la agricultura sostenible y la educación alimentaria, despejando la incertidumbre de aquellas personas que ya han mostrado su interés en participar y, por otro lado, apostar por la cultura del concejo, dinamizando los espacios de la zona rural (CIR), dotándolos de actividad.
Por otra parte, dentro de las negociaciones presupuestarias, se decidió que la rehabilitación del firme del paseo marítimo, se financiará con cargo al remanente de tesorería de 2016, teniendo en cuenta que no parece muy razonable organizar obras en plena temporada de verano. En este sentido, el grupo municipal de SOMOS CARREÑO entiende que en este espacio, tan importante para el desarrollo turístico del concejo, debemos ser más ambiciosos, apostando por un plan de desarrollo de vías urbanas, que vaya más allá del simple arreglo del pavimento.
Aquí tienes el enlace al documento del acuerdo presupuestario para 2017: