SOMOS CARREÑO PIDE QUE SE CUBRA, SIN EXCUSAS, LA PLAZA VACANTE DE NORMALIZACIÓN LLINGÜISTICA DE LA MANCOMUNIDAD.
El planteamiento del PSOE de Gozón no puede ser más regresivo en tanto que busca recortar en el ámbito de la cultura y pretende dar pasos atrás en un servicio que la sociedad asturiana ganó a pulso con años de lucha y reivindicación en las calles.
Ante la propuesta del Alcalde del PSOE de Gozón, Jorge Suárez, de eliminar la plaza vacante de la Oficina de Normalización Lingüística de la Mancomunidad, SOMOS CARREÑO quiere expresar su profundo rechazo a este recorte de servicios públicos.
No es justificable eliminar el único servicio que existe para la promoción y normalización de la Llingua Asturiana en los concejos, un patrimonio cultural que estamos obligados a proteger y a transmitir a las generaciones futuras. Mucho menos cuando se propone desde una organización supuestamente progresista, que tantas veces criticó los recortes de servicios iniciados desde el Partido Popular.
El alcalde gozoniego afirma que no quiere despedir a trabajadores de la mancomunidad, pero a la vez propone eliminar la plaza de Normalización Lingüística. Debe entender que existen trabajadores de diferentes clases y aquellos que se dedican a la promoción del uso del Asturianu no merecen el mismo trato que el resto de la plantilla.
Jorge Suárez dice”defender la promoción del asturiano dentro de las instituciones”. Tenemos que recordarle que igual que no se puede defender la cultura sin teatros o la educación sin profesores, no se puede defender una normalización del Asturianu sin oficinas de promoción lingüística.
La enorme deuda que heredó el gobierno de Gozón no se va a resolver suprimiendo un puesto de trabajo que viene subvencionado con más del 50% por el gobierno autonómico y que supone un coste asumible por la Mancomunidad.
Además, el recorte que propone el PSOE gozoniego se ceba con los sectores más vulnerables (como siempre en esta crisis). En este caso, ese una lengua minorizada que según la UNESCO, está en peligro de desaparición.
Para SOMOS CARREÑO, se generaría una situación de injusticia e indefensión con los vecinos y vecinas asturhablantes de ambos concejos. Pero además, es una torpeza política y de gestión municipal. La defensa del Asturianu no es solamente una cuestión de derechos humanos, es un recurso que genera riqueza en nuestros concejos. Difundir y promover nuestro idioma aporta un valor diferencial a nuestra oferta turística, tradicionalmente vinculada a la cultura de la mar.
Por estos motivos, consideramos que el planteamiento del POSE de Gozón no puede ser más regresivo en tanto que busca recortar en el ámbito de la cultura y pretende dar pasos atrás en un servicio que la sociedad asturiana ganó a pulso con años de lucha y reivindicación en las calles.
En Carreño, a 3 de noviembre de 2016
SOMOS CARREÑO PIDE QUE SE CUBRA, SIN EXCUSES, LA PLAZA VACANTE DE NORMALIZACIÓN LLINGÜISTICA DE LA MANCOMUNIDÁ.
El planteamientu del PSOE de Gozón nun puede ser más regresivu en tantu que busca recortar nel ámbitu de la cultura y pretende dar pasos atrás nun serviciu que la sociedá asturiana ganó a pulsu con años de llucha y reivindicación nes cais.
Ante la propuesta del Alcalde del PSOE de Gozón, Jorge Suárez, d’eliminar la plaza vacante de la Oficina de Normalización Llingüitica de la Mancomunidá, SOMOS CARREÑO quier expresar el so fonderu rechazu a esti recorte de servicios públicos.
Nun ye xustificale eliminar l’únicu serviciu qu’existe pa la promoción y normalización de la Llingua Asturiana nos conceyos, un patrimonio cultural que tamos obligaos a protexer y a tresmitir a les xeneraciones futures. Muncho menos cuando se propón dende una organización supuestamente progresista, que tantes veces criticó los recortes de servicios entamaos dende’l Partido Popular.
L’ Alcalde gozoniego afirma que nun quier despedir a trabayadores de la mancomunidá, pero a la vez propón eliminar la plaza de Normalización Llingüistica. Debe entender qu’existen trabayadores de diferentes clases y aquellos que se dedican a la promoción del usu del Asturianu nun merecen el mismo tratu que’l restu de la plantilla.
Jorge Suárez diz ”defender la promoción del asturiana dentro de les instituciones”. Tenemos que recordá-y que igual que nun se puede defender la cultura sin teatros o la educación sin profesores, nun se puede defender una normalización del Asturianu sin oficines de promoción llingüistica.
La enorme deuda que heredó el gobiernu de Gozón nun se va a resolver suprimiendo un puestu de trabayu que vien subvencionado con más del 50% pol gobiernu autonómicu y que supón un coste asumible pola Mancomunidá.
Amás, el recorte que propón el PSOE gozoniego cébase colos sectores más vulnerables (como siempre nesta crisis). Nesti casu, ye una llingua minorizada que según la UNESCO, tá en pelligru de desapaición.
Pa SOMOS CARREÑO, xeneraríase una situación d’inxusticia ya indefensión colos vecinos y vecines asturfalantes de los conceyos. Pero amás, ye una torpeza polítca y de xestión municipal. La defensa del Asturianu nun ye sólamente una custión de drechos humanos, ye un recursu que xenera riqueza nos nuesos conceyos. Difundir y promover el nuesu idioma aporta un valor diferencial a la nuesa oferta turística, tradicionalmente venceyada a la cultura de la mar.
Por estos motivos, consideramos qu’el plantemientu del POSE de Gozón nun puede ser más regresivu en tantu que busca recortar nel ámbitu de la cultura y pretende dar pasos atrás nun serviciu que la sociedá asturiana ganó a pulsu con años de llucha y reivindicación nes cais.
En Carreño, a 3 de payares de 2016