SOMOS CARREÑO PRESENTA UNA MOCIÓN PIDIENDO CUBRIR DE INMEDIATU LA PLAZA DEL SERVICIU DE NORMALIZACIÓN LLINGÜÍSTICA DE LA MANCOMUNIDÁ D’EL CABU PEÑES
El grupu municipal SOMOS CARREÑO vien de rexistrar una moción al plenu de la Mancomunidá d’El Cabu Peñes pa que se cubra, a la mayor brevedá posible, la plaza de responsable del Serviciu de Normalización Llingüística.
Una vez más, los recortes en servicios públicos tan cebándose colos sectores más vulnerables. Nesti casu, una llingua minorizada que según la UNESCO, tá en pelligru de desapaición. Pa SOMOS CARREÑO, ye una torpeza tanto política como de xestión porque tá desaprovechándose un puestu de trabayu que tá financiao pola alimnistración autonómica en más del 50%.
El Serviciu de Normalización Llingüística (SNL) llevaba desendolcando la so función dende l’añu 2004. Gracies al so trabayu a lo llargo d’estos años, avanzose enforma nel usu institucional y públicu de la Llingua Asturiana, incrementando’l so usu y prestixu en tolos ámbitos de la vida social de los nuesos conceyos. Asina, nesti tiempu, dende’l SNL trabayóse n’ámbitos estremaos: cursos de llingua asturiana, actividaes culturales, campañes de sensibilización, espardimientu de materiales que contribuyen a normalización, asesoramientu llingüísticu…
Dende’l pasáu mes de septiembre de 2016, tres la marcha de la responsable del Serviciu, la plaza sigue vacante, razón pola que, amás de paralizase la xera normalizadora, tuvo que devolvese parte de la subvención de la Dirección Xeneral de Planificación Llingüística y Normalización.
Nos presupuestos del Principáu d’Asturies pal añu 2017, na mesma Dirección Xeneral vien recoyida una nueva subvención al Serviciu de Normalización Llingüística, un importe de 14.400 €. Ye esta una de les razones que fai necesario axilizar el procesu de selección pa cubrir esta plaza y asina poder xustificar la subvención correspondiente al añu en cursu.
Hai munches razones que xustifiquen esti llabor normalizador (culturales, defensa del patrimoniu, económiques, identitaries…). Pero amás, somos conscientes que l’usu de la llingua autóctona en toa mena d’actividaes xenera un texíu de producción económica y cultural qu’anguaño se caltién con puxu.
La situación de la llingua asturiana ye tan vulnerable que precisa d’altura política, necesita una clase política que sía consciente de les midíes urxentes que s’han tomar pa nun collaborar na so desapaición y consiguir que la llingua asturiana sía un motivu d’integración y d’arguyu pa una comunidá heteroxena y moderna.
Por estes razones presentamos al Plenu de la Mancomunidá esta moción nos siguientes términos:
- Entamar el procesu de selección pa cubrir la plaza de responsable del Serviciu de Normalización Llingüística de la Macomunidá d’El Cabu Peñes a la mayor brevedá posible, teniendo en cuenta que yá esisten unes bases de la convocatoria anterior que dio orixe a la bolsa de trabayu xenerada d’esi procesu de selección y qu’anguaño ta agotada.
- Qu’amás, se busque la fórmula necesaria pa que nel añu 2017 puean cubrise toles hores necesaries de cara a xustificar dafechu la subvención aprobada nos Presupuestos del Principáu d’Asturies pal Serviciu de Normalización Llingüística.
El grupo municipal SOMOS CARREÑO acaba de registrar una moción al pleno de la Mancomunidad del Cabu Peñes para que se cubra, a la mayor brevedad posible, la plaza de responsable del Servicio de Normalización Lingüística.
Una vez más, los recortes en servicios públicos están cebándose con los sectores más vulnerables. En este caso, una lengua minorizada que según la UNESCO, está en peligro de desaparición. Para SOMOS CARREÑO, es una torpeza tanto política como de gestión porque está desaprovechándose un puesto de trabajo que está financiado por la administración autonómica en más del 50%.
El Servicio de Normalización Lingüística (SNL) llevaba desarrollando su función desde el año 2004. Gracias a su trabajo a lo largo de estos años, se avanzó en el uso institucional y público de la Lengua Asturiana, incrementando su uso y prestigio en todos los ámbitos de la vida social de nuestros concejos. Así, en este tiempo, desde el SNL se trabajó en ámbitos diversos: cursos de lengua asturiana, actividades culturales, campañas de sensibilización, difusión de materiales que contribuyen a la normalización, asesoramiento lingüístico…
Desde el pasado mes de septiembre de 2016, tres la marcha de la responsable del Servicio, la plaza sigue vacante, razón por la que, además de paralizarse el trabajo normalizador, tuvo que devolverse parte de la subvención de la Dirección Xeneral de Planificación Llingüística y Normalización.
En los presupuestos del Principáu d’Asturies para el año 2017, en la misma Dirección General viene recogida una nueva subvención al Servicio de Normalización Lingüística, por un importe de 14.400 €. Es esta una de las razones que hace necesario agilizar el proceso de selección para cubrir esta plaza y así poder justificar la subvención correspondiente al año en curso.
Hay muchas razones que justifican esta labor normalizadora (culturales, defensa del patrimonio, económicas, identitarias, …). Pero además, somos conscientes que el uso de la lengua autóctona en toda clase de actividades genera un tejido de producción económica y cultural que hoy en día se mantiene con ímpetu.
La situación de la lengua asturiana es tan vulnerable que precisa de altura política, necesita una clase política que sea consciente de las medidas urgentes que se han tomar para no colaborar en su desaparición y conseguir que la lengua asturiana sea un motivo de integración y de orgullo para una comunidad heterogénea y moderna.
Por estas razones presentamos al Pleno de la Mancomunidad esta moción en los siguientes términos:
- Iniciar el proceso de selección para cubrir la plaza de responsable del Servicio de Normalización Llingüística de la Macomunidá d’El Cabu Peñes a la mayor brevedad posible, teniendo en cuenta que ya existen unas bases de la convocatoria anterior que dio origen a la bolsa de trabajo generada de ese proceso de selección y que a día de hoy está agotada.
- Que además, se busque la fórmula necesaria para que en el año 2017 puedan cubrirse todas las horas necesarias de cara a justificar completamente la subvención aprobada en los Presupuestos del Principado de Asturias para el Servicio de Normalización Lingüística.
En Carreño, a 23 de marzu del 2017
GRUPU MUNICIPAL DE SOMOS CARREÑO